Saturday, April 17, 2010

ini kehidupan , kita terima.

kalau dah tertulis dalam hidup ni hari hari yang kita jalani , kalau dah tuhan tentukan mcm tu , macam tu lah. semua hak masing masing . kata kakak , kalau nak bagi semua org puas hati sampai bila?

''kau jaga hal kau , sudah. nak jaga hal orang pahal?nak buat novel ke, nak buat pedoman hidup?''

yess , ada betul jugak apa yang kakak aku cakap. kalau kau tak pernah bersyukur dan puas dgn hidup kau , janganlah suruh orang puaskan hati kau. hak dan kehendak ada kat atas diri masing masing. bukan nya kita tentukan , tuhan yang tentukan . mana boleh lawan kehendak tuhan?
aku pun tahu je kehidupan semua orang tak sama , tak ada yang sempurna , kan aku dah cakap , jangan bicara perihal sempurna dgn aku , kaki aku masih berpijak di bumi ni. selama aku hidup, aku tak pernah jump into conclusion and mengatakan sekian sekian tentang diri seseorang tu , kalau pernah aku mintak maaf , sbb aku pun manusia tak sempurna.tapi belum pernah berkait dgn kau .hidup aku hidup aku, apa yang aku buat . life aku . let me be just as frank as you do.

first, those words that came out from your mouth reflects yourself , for instants everybody knows you got serious problem.
second,people always have to do more , and you care less. what have you acomplished from making people feel bad about themselves?im sure happy bukan . sebab apa sebab finally you get to see that your life is better enough.
third, realising is your worst nightmare. take just one minute to realize that , everything around you is always have been the way it is . people have silly problems, serious problems and such other erotic problem . being just the way you are couldnt hepl much.

ingt yeah , lets just have peace in ourlife .
baca blog kakak aku tertarik dgn ayat tu, apa pun yg kita buat apa pun yang orang ckp .biarkan sebab apa bukan diorg yang jaga kita dari kecik , makan pun bukan diorg yang suapkan, duit pun bukan diorang bekalkan.

oh , and apa yang diatas ni bukan ditujukan kepada siapa siapa cuma renung renungan dah muhasabah diri aja. so lets just cut the crap and be happy with our life .