Thursday, April 1, 2010

i want some space.

badly. seriously, give me a break. semua orang ada bilik sendiri, tempat berehat, mencari ketenangan, tempat mengekspresikan emosi , tempat melepak. tempat tidur, bilik ibarat rumah dan harta sendiri. kalau nak diikutkan memanglah orang susah langsung tak ada bilik, tidur atas lantai , ada yg tersiksa lagi dan sebagainya. tapi itu lah kalau jiwa aku dah semakin memberontak . sebab aku nak tempat aku berkarya sendiri, aku nak almari. mulalah marah bila aku sepahkan ruang tamu depan, mula lah serabut tengok aku lepak kat depan, mulalah suruh aku kemas dan alih barang barang aku, tolong lah . tak faham lagi ke?AKU MAHU BILIK AKU SENDIRI. kau tahu nak kemas je , tapi tak tahu perasaan aku.pergi mana otak. aku mahu privasy, aku dah besar, kau tahu anak kau pun bakal besar? dia pun nanti nak bilik dan takkan selamanya tidur sebilik dengan mak bapak dia , faham? kau pergi lah cari rumah sendiri , jangan salahkan aku dengan umi kalau rumah sempit atau bersepah, kau tak ada mata ke? oh lupa , aku yang menumpang, pfft! tolong lah. muak dah , aku dah tak tahu nak cakap mcm mana, kat sini je aku boleh luahkan. kau tahu? kalau lah kau boleh baca. kalaulah aku kaya , aku ada banyak duit . aku buat rumah besar besar satu untuk kau, bukan untuk aku. sebab kau tak boleh tolong keluarga kau sendiri, aku tolong kau. aku upahkan bibik untuk kau sekali mahu? sebab aku dengan umi bukan bibik , nak angkat baju , lipat , basuh ,jemur baju kau yang berbakul bakul tu. dapur kotor? tak payah masak . tak payah makan, aku makan luar tahu? sakit mata kau tengok barang barang aku dgn abang aku, sakit lagi hati kitorg tahu?sampai bila lah kan? aku pun tak faham. aku dah tak tahu macam mana nak cakap , pindah lah cepat cepat, bernanah dah hati ni simpan macam macam dari kau,matang lah sikit, sebab aku perempuan aku tak mahu kurang ajar. kau kerja apa? pagi petang siang malam kau keluar , projek sana proje sini, lepak kat kedai mamak macam orang bujang. apa masalah kau? dah kaya sangat . pergi lah beli istana , mungkin sekarang ni kau senyap and tak berani cakap dengan aku sebab kau dah sedar kan? mungkin jugak tak . jangan salah kan siapa siapa kalau diri kau sendiri yang salah. mungkin dah takdir.