Tuesday, March 30, 2010

pemegang lesen P

yess, itu aku. harini alhamdullilah lepas amik lesen P yg telah lama aku idamkan. ye lah selama ni memandu secara haram je kan , so lepas ni tak takut dah.

bermula dgn , 8.15pagi-

pagi pagi buta lagi cikgu rashid dah amik aku dgn dua org lagi.
sampai kat elit, bg dia ic, lesen L gambar dgn duit .agak lama lah jugak tunggu nak dapat turn amik test tu.agak agak sejam setengah lepas tu baru dapat . penat en?
then masuk bilik kat jpj tu, pakcik kamarrudin*si jpj* tu tanya nombor berapa?
then aku pun jawab .

''31''''wah. SHARIFAH, haha , che pah amik lesen kereta kan?''

aku pun dengan cerianya mengangguk dan slengernye menjawab yess. haha
poyo sial, mas tu aku dah nampak dah ada dua org budak sekolah rendah aku dulu . tp buat tak tahu je sbb diorg lelaki , kang aku pg tegor kang tak pasal pasal kena malu je kat situ
so agak lama lah aku menunggu , pandang je jam .
aku sangat mental okay, tengok orang sorg sorang lepas ujian tu, wal hal aku masih menunggu.
penat , tapi sabar kan sebahagian daripada iman.

nasib baik ada kakak ni, dia sgt baik, kitorg banyak berborak, boleh dikatakan through out the day aku stick dgn dia je . and ada lagi 2,3 org yg mcm friendly, actually turn turn kitorg yg lambat ni semua friendly .. byk je cakap,
ni lah kakak yang amik test sekali dgn aku , curi curi amik gamba dia .hehe

dalam masa menunggu tu , aku sg stress tertekan dan agak mental tengok kakak kakak , makcik makcik , yg mengandung pun ada , ada tu terundur sampai terlanggar kereta belakang.bahaya kot , tu lah malang tak berbau.
tik tok tik tok sumpah lama gila , berjam jam sial.
masa tu banyak terbuang, aku minum air 3 tin , haha . kejadian ni berlaku bukan sebab apa, biasanya tester ada 8 org , harini ada 4 je 4 lagi pg pekan , so tu yg habis pukul 3.30 tu, -_-
tapi abg abg jpj kali ni semua sempoi , sporting and ada sorang kak nik ni jpj jugak.

tengah tengah syok aku berangan en , tiba tiba.
actually , bukan apa , teringatkan masa dulu , aku bergadoh dgn bahiyah abd jabar tu sebab aizat kamarulzamman,then kejadian kat water world melaka , HAHA ,yang man tahu tu aku dah cerita ,sgt kelakar okay , mcm not worth it lah jugak en, ni sbb bahiyah tu pun ada amik test sekali. tp dia sgt sombong, haha , apa apa je . she's just a piece from my past.
''sharifah nordiana..amik kereta dua''
wah! turn aku lah pulak ., sumpah berdebar kot.. alhamdullilah lah kereta yg aku dapat tu waras dan membantu aku. seriously, aku hembus nafas dan mulakan dgn bismilah , ye lah aku taknak kandas and kena ULANG , sgt penat. so masa turun bukit tu aku bersyukur dah lepas , and pakcik yg test tu agak muda and handsome . ahaha, parking tu favourite part aku. lepas pun.
so then kebetulan kereta pertama tu kawan sekolah rendah aku ,
masa nak sign kertas test tu , aku beranikan diri tanya .

'' sekolah bukit sekilau kan dulu?'' sambil senyum dia angguk.

dah sign bahagian 2 dah lulus , bahagian 1 pulak iaitu JALAN RAYA , ni yg aku sgt takut ,
tunggu punya tunggu , sampai migrain datang singgah kat kepala aku, sampai aku rasa nak guling guling atas jalan raya tu , lepas satu satu org dah lepas , aku masih menunggu giliran.

pakcik jpj tu tengok aku sambil senyum , tersengih , aku ingtkan kenapa, sedar tak sedar aku je perempuan tinggal sorg sorg , kakak yg aku kenal td tu semua dah lepas .yg lain 3 org lelaki, haha , nampak gayanya akulah wanita melayu terakhir disitu ..hahaha.
mental ni mental , tekanan pun ada, tiba tiba.dari belakang

''eh, mana kau tau aku sekolah bukit sekilau dulu?''
aku tergelak '' aku pun sekolah tu jugak la dulu''
'' eh yea ke?, tak perasan lah ,.''
''memang lah sbb dah lain en sekarang ,''
''kau kelas apa ?''
'' bestari , kau kelas bijak en?''
'' ye lah .'''' tapi aku tak ingt la nama kau ,''
''hafizul, result cam mana? ''
''oh 5A je , kau?''
''samalah .. kau apply apa?''( what a common question)

borak borak lah dgn dia mcm mcm then kitorg senyap jap,tiba tiba...
''eh , nama kau apa ha?''
aku tergelak lagi"diana..''
''eh , tinggal kita je kan?''

so we continued our conversation..sampai lah
:okay i gotta admit, talking to him hilangkan mental aku time tu, haha
he's kindda hot,cara dia cakap pun sopan je , and we hade a lot of things in common
. seriously, and he's a friend of mine now then it was back then.
meeting him here was like meant to be. nice to know you hafizul.

dia pergi test , then tester kitorg orang yang sama, tester tu lah yg tegur aku masa kat bilik jpj td. haha,

then tiba giliran aku.okay , pakcik kamaruddin ni , sgt bayak cakap . and kitorg beborak je sepanjang jalan. apperently dia pun tau jugak about keturunan mak aku. keturunan TUAN, dan SYED , so sepanjang perjalan kitorg cakap je , pasal results everything lah , and tanpa disedari.

everything ends around- 3.00pm

yess. aku lulus semuanya ,alhamdullilah.
dan tak akan memandu secara haram dah lepas ni , walaupun aku lambat. korg lain semu dah ada lesen , tp aku ada driving expirience yg lebih banyak . im satisfied much :)
thanks to ,cikgu rashid and basree yg dah banyak membantu.